🇩🇪 Über mich
Die Faszination für digitale Welten hat mir schon sehr früh den Weg in meine spätere berufliche Laufbahn gewiesen. Begeistert von Film, TV und der Gameing Industrie, beschloss ich Mitte der 80er mit Hilfe eines C64'er und einem Akkustikkoppler hinter die Kulissen zu schauen.
Seit mehr als 25 Jahren arbeite ich nun als 3D Artist in den unterschiedlichsten Branchen. Neugier und der stetige Drang zu lernen, haben mir als Autodidakt über die Zeit hinweg verschiedene Einblicke in die CGI Welt gewährt. CAD Dataprep, High- & Low- Poly Modeling, Lighting & Shading, Rigging & Animationen, Compositing & Illustrationen sowie der Umgang mit Realtime Engines wie Unity für VR & AR Anwendungen waren hierbei die Hauptbereiche, in denen ich tätig war.
🇬🇧 About me
The fascination for computer generated worlds inspired me quite early in life and guided the way towards my future working life and career. Inspired from movies, TV and the gameing industry I decided that this was the area I definitely wanted to be involved in. It all began in the early `80s with a little Commodore C64'er.
For more than 25 years I have been working now as a 3D artist in a wide variety of industries. Curiosity and the constant urge to learn have given me various insights into the CGI world over time. CAD data prep, high & low poly modelling, lighting & shading, rigging & animations, compositing & illustrations as well as dealing with real-time engines like Unity for VR & AR applications were the main areas in which I worked.